Global sourcing jest strategią zaopatrzenia, która opiera się na tym, że materiały i produkty nabywane są na całym świecie. Koncepcja ta pozwala na zbudowanie w pełni zoptymalizowanego i konkurencyjnego cenowo łańcucha dostaw. Jest to świetny sposób na rozwijanie swojego przedsiębiorstwa, a także wchodzenia na inne rynki. O czym mowa w praktyce? Podpowiadamy.
Czym jest global sourcing?
Global sourcing jest to strategia polegająca na pozyskiwaniu różnego rodzaju towarów lub usług z rynku globalnego. Stosowana jest przez firmy z wielu branż. Jej celem jest przede wszystkim obniżenie kosztów produkcji przy zachowaniu jak najwyższych standardów dotyczących jakości produktów i usług. Dzięki tej koncepcji możliwe jest uzyskiwanie wysokiego poziomu efektywności kosztowej i jakościowej.
Dlaczego warto zdecydować się na global sourcing?
Obecnie wiele firm korzysta z działań sourcingowych. Część z nich w poszukiwaniu i pozyskiwaniu partnerów biznesowych wspiera https://optibuy.com/global-sourcing/. Do zalet tego rozwiązania można zaliczyć przede wszystkim oszczędność pieniędzy. Spowodowana jest możliwością kupowania towarów lub usług taniej niż do tej pory, dzięki temu, że nawiązaliśmy współpracę z nowym partnerem biznesowym.
Dodatkowo przedsiębiorstwa, które zaopatrują się w krajach, gdzie dostęp do niektórych surowców jest znacznie lepszy, oszczędzają nie tylko pieniądze, ale także czas. Towary trafiają prosto do takiego kontrahenta bez konieczności pośrednictwa innych firm.
Do zalet global sourcingu zalicza się też zwiększenie sprzedaży i produkcji towarów wysokiej jakości. Firmy, które wytwarzają różnego rodzaju artykuły, zyskują rynek zbytu, dzięki czemu mogą zwiększyć ilość produkowanych towarów. Z kolei przedsiębiorstwa, które nabywają je, korzystając z sieci zaufanych dystrybutorów i partnerów, mogą znaleźć taką firmę, która w pełni spełnia ich wymagania.
Jak wdrożyć global sourcing w swojej firmie?
Żeby wdrożyć global sourcing do swojej firmy, należy skorzystać z usług profesjonalistów lub samodzielnie stworzyć zespół, który opracuje strategię działania i określi, jakie kroki należy podjąć, aby rozpocząć zarządzanie zaopatrzeniem zgodnie z tą koncepcją.
Następnie należy przeprowadzić badania rynkowe dotyczące dostawców i ocenić, który z nich odpowiada nam pod względem jakości wytwarzanych produktów i ich ceny. Kolejnym etapem jest konkurencyjny proces przetargowy, negocjacje i sfinalizowanie kontraktu. Dostawca musi być poddawany regularnej kontroli dotyczącej jakości oferowanych produktów.
Artykuł sponsorowany